Nielsen Wire tegnap a The State of Mobile Apps című cikkében közzétette a 4200 ember bevonásával a jelenlegi smartphone-ok programjairól készített felmérését.
2009 végén az USA-ban 21% smartphone-t használ, ami egy évvel korábbi 14%-hoz képest óriási növekedés. Az öszes telefonfelhasználó 14%-a töltött le programot az utóbbi 1 hónapban.
Az iPhone felhasználóknak átlagban 37 program, BlackBerry (10), Palm (14), Windows Mobile (13), Android (22) van a készülékén.
A játékok a legnépszerűbbek a letöltések között.
Facebook, Google Maps és a Weather Channel a legnépszerűbb programok a smartphone-okon.
- iPhone: Facebook (58%), iTunes (48%), Google Maps (47%)
- Android: Google Maps (67%), Facebook (50%), Weather Channel (38%)
- Blackberry: Facebook (51%), Google Maps(34%), Weather Channel (28%)
Nielson azt jósolja, hogy a smartphone-ok jövőre átveszik a vezetést és a mobil programok pedig egyre nagyobb népszerűségenek örvendenek, ami egyáltalán nem meglepő.
Míg pár évvel ezelőtt a felsőkategóriás telefonokat a kamera felbontása, kijelző mérete, az OS alapfunkciói, ára... emelte ki a tömegből, manapság az OS-re elkészített programok dominálnak. Minőségbeli különbségek eddig is voltak a különböző kategóriákba sorolható telefonok között, de általában a felhasználónak nem jelentettek akkora felhasználásbeli előnyt, mint a jelenlegi készülékek. Kevésbé jó képeket készített, videót vett fel... Pár éve még a személyreszabás nagyjából kimerült az egyéni csengőhangok, háttérképek, témák szintjén. Ettől eltekintve az azonos telefonok ugyanazokra a dolgokra voltak képesek. Ma viszont szinte nem találhatunk két smartphone-t, amely ne lenne a felhasználó számára értékes programokkal nem csak küllemében, hanem tartalmában, funkcionalitásában személyre szabva.